Sunday, November 7, 2010

Εκ της Διευθύνσεως (VIII) – Ναι, υπάρχει βιβλίο!




Εδώ ξαναααααααά. Και πάλι με μια κάποια καθυστέρηση, όμως αυτή τη φορά έχω δύο (2) πολύ καλές δικαιολογίες. Κατ’ αρχάς, μπλέχτηκα με μια μεγάλη –τουλάχιστον για τα δικά μου δεδομένα– οικοδομική/επισκευαστική δουλειά (από την οποία έμαθα πολλά πράγματα πού προτίθεμαι να μοιραστώ στο μέλλον και μαζί σας) και εν συνεχεία, βγήκε –επιτέλους– το βιβλίο! Ναι, το Hardcore Zen, το πρώτο βιβλίο του Μπραντ Ουόρνερ, κυκλοφορεί πλέον και στα Ελληνικά με τον τίτλο Πανκ Ζεν και μπορείτε είτε να το βρείτε στα βιβλιοπωλεία, είτε να το αγοράσετε απευθείας από το Ίντερνετ, στη διεύθυνση http://punkzen.skroutzstore.gr/ (σχετικό λινκ θα υπάρχει μόνιμα στα αριστερά).

Όπως καταλαβαίνετε, αισθάνομαι πολύ χαρούμενος και, κρίνοντας από αυτά που μου έχετε γράψει ήδη, το ίδιο ισχύει και για σας. Η έκδοση είναι κατά 99% αυτό που ήθελα –το υπόλοιπο 1% είναι μερικά τυπογραφικά λάθη και κάνα-δυο τεχνικές ατασθαλίες που θα φροντίσω να εξαφανιστούν σε επόμενες εκδόσεις– και απ’ ό,τι μου λένε, ήδη έχει αρχίσει να περπατάει αν και, προφανώς, πολύ αργά. Μην κοροϊδευόμαστε: για να φανεί ένα καινούριο βιβλίο στην αγορά, χρειάζεται χρόνος και αρκετή προσπάθεια, καθώς ζούμε σε μια εποχή που και η παραγωγή βιβλίων είναι πολύ μεγάλη και όλοι μας έχουμε μάθει να στηριζόμαστε στα ΜΜΕ για την ενημέρωσή μας. Μ’ άλλα λόγια, αν το βιβλίο δεν ακουστεί με κάποιον τρόπο, μάλλον θα μείνει στα αζήτητα.

Έχοντας περάσει αρκετά χρόνια της ζωής μου στο Ίντερνετ (με διάφορες ιδιότητες –όμως αυτό δεν είναι της παρούσης), σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω αυτό ακριβώς το μέσο για να κάνω γνωστό το βιβλίο, τον Μπραντ Ουόρνερ και τον Βουδισμό Ζεν. Το μπλογκ που διαβάζετε είναι μια τέτοια κίνηση και το ίδιο ισχύει για το online κατάστημα που ανέφερα παραπάνω και για τις όποιες ενέργειες πρόκειται να ακολουθήσουν σύντομα (Facebook, Twitter κ.λπ.) Βεβαίως με ενδιαφέρει να πάει καλά το βιβλίο –αν μη τι άλλο, ο Μπραντ Ουόρνερ ζει πλέον αποκλειστικά από τα βιβλία του και πολύ θα ήθελα να τον βοηθήσω– όμως όπως έχω γράψει και παλιότερα, στόχος μου είναι να αρχίσει να υπάρχει ένα ευρύτερο ενδιαφέρον για το Ζεν και δη για την άσκηση του Ζαζέν.

Ήδη, έχουν εμφανιστεί γύρω στα 5-6 άτομα που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε μια ομάδα Ζαζέν (ξέρετε ποιοι είστε!) Και ελπίζω, όσο το βιβλίο και το μπλογκ θα γίνονται πιο γνωστά, να εμφανιστούν κι άλλοι και να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε. Το σχέδιο δεν είναι και τίποτα το τρομερό: μια συνάντηση μια φορά την εβδομάδα, 20 λεπτά Ζαζέν και μια κουβέντα για καμιά-μιάμιση ώρα σχετικά με κάποιο θέμα από τη βουδιστική/Ζεν φιλολογία. Απλά πράγματα και, εδώ που τα λέμε, το μόνο που θα μπορούσα να ξεκινήσω λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είμαι δάσκαλος του Ζεν και, συνεπώς, δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι θα φωτίσω... κανέναν με τις βαθιές μου επιγνώσεις!

Από την άλλη, δε θέλω να είμαι επιτηδευμένα μετριόφρων: ασχολούμαι με τον Βουδισμό Ζεν καμιά 15αριά χρόνια, κάνω συστηματικά Ζαζέν τα τελευταία 6-7 και κάθε φορά που πηγαίνω στην Ιαπωνία, προσπαθώ να συμμετέχω στα δρώμενα της Ντόγκεν Σάνγκα, της ομάδας του Γκούντο Νισιτζίμα (εβδομαδιαίες συναντήσεις στο Τόκιο, σέσιν στη Σιζουόκα, διαλέξεις, συζητήσεις κ.λπ.). Τεχνικά μιλώντας είμαι –περίπουμοναχός Ζεν (έχω κάνει την τελετή αποδοχής των βουδιστικών κανόνων –αυτό που λέγεται τζουκάι/受戒) και έχω την άδεια και την προτροπή δύο δασκάλων (του Μπραντ Ουόρνερ και του Γκούντο Νισιτζίμα) να ξεκινήσω μια τέτοια ομάδα. Βεβαίως, όσοι παρακολουθείτε το μπλογκ, έχετε καταλάβει ότι η συγκεκριμένη «γραμμή» είναι αρκετά ελευθεριακή ως προς τα τυπικά της, όμως αυτό δε σημαίνει ότι είναι και εντελώς χύμα.

Τέλος πάντων, όλα αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε αναλυτικότερα και από τις σελίδες αυτές και μέσω e-mail και από κοντά –ελπίζω. Προς το παρόν, όσοι μπορείτε και θέλετε, βάλτε κάνα χεράκι για το βιβλίο: δείτε το, αν σας αρέσει αγοράστε το (κατά προτίμηση μέσω Ίντερνετ), πείτε μου τι σας άρεσε και τι όχι και αν σας άρεσε αρκετά, πείτε το και σε κάναν άλλον. Θυμηθείτε ότι ένας από τους τρεις «θησαυρούς» του Βουδισμού είναι η σάνγκα, δηλαδή η κοινότητα και το Ίντερνετ προσφέρεται για τη δημιουργία κοινοτήτων. Οπότε, γιατί όχι και μια κοινότητα για το Ζεν γύρω από τον Μπραντ Ουόρνερ και τα βιβλία του –τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα :-Ρ

1 comment:

mr.alobar said...

ναι ειμαι και εγω απο αυτους....για οσους διαβασουν αυτο θα πω οτι το βιβλιο ειναι 100% φοβερο και οτι δεν υπαρχει παρομοιο του στην ελληνικη βιβλιογραφια(και εχω διαβασει αρκετα απο εκει...).Το βιβλιο δεν ειναι μια απο τα ιδια...
Γρηγορη,ελπιζω να απολαμβανεις τα ωφελη μιας καλης σκεπης τωρα το χειμωνα...αν φτιαξεις καποιο link sto facebook,let me know.