Thursday, June 4, 2009

Εξουσία σ’ αγαπώ


Είμαι στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες και περιμένω την πτήση μου για Ιαπωνία –θα πάω στο ετήσιο ησυχαστήριο Ζεν που γίνεται στη Σιζουόκα. Ήθελα, ωστόσο, να στείλω ένα γρήγορο ποστ.

Μετά το τελευταίο μου ποστ, έλαβα 2 e-mail από τον Νισιτζίμα Σενσέι, τον δάσκαλό μου του Ζεν, στα οποία μου ζητούσε να του εξηγήσω τι έγραφα (παρεμπιπτόντως, δε με ρώταγε σε στιλ «Για εξηγήσου!», αλλά σε στιλ «Δεν κατάλαβα τι γράφεις»). Ομολογώ ότι παραξενεύτηκα γιατί ο τύπος δεν αντιδράει ποτέ σ’ αυτά που γράφω –εδώ που τα λέμε, δεν ήξερα καν ότι τα διάβαζε. Τέλος πάντων, φαίνεται ότι το μήνυμα που πήρε από το ποστ μου, ήταν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ήθελα και επειδή ίσως να έπαθαν κι άλλοι το ίδιο, σκέφτηκα να εξηγήσω καλύτερα τι ήθελα να πω. Ο Νισιτζίμα σκέφτηκε ότι αρνούμουν την αυθεντία στον Βουδισμό γενικότερα και την αυθεντία του Δασκάλου Κόντο Σαουάκι ειδικότερα. Το οποίο δεν ισχύει.

Στην πραγματικότητα, προσπαθούσα να εκφράσω ότι σέβομαι πάρα πολύ την αυθεντία τόσο του Βουδισμού, όσο και του Δασκάλου Κόντο. Στην πραγματικότητα, σέβομαι επίσης την εξουσία των μπάτσων, των ναυαγοσωστών, της κυβέρνησης και ακόμα και του Τζορτζ Γ. Μπους. Πιθανώς αυτό θα πρέπει να το εξηγήσω κάπως πιο λεπτομερώς, όμως δεν έχω χρόνο και δε νομίζω ότι θα έχω χρόνο μέχρι να τελειώσει το ησυχαστήριο. Προς το παρόν, αρκούμαι να πω σε όλους εκείνους που μπορεί να φαντάστηκαν ότι κάνω κωλοδάχτυλο προς τον Βούδα και τον Κόντο, ότι σαφέστατα δεν το κάνω.

Μπραντ Ουόρνερ – Πέμπτη 31 Αυγούστου 2006

No comments: