Wednesday, October 14, 2009

Το Σότο Είναι Καλό


Η φίλη μου, η Τόνεν Ο’ Κόνορ (Tonen O'Connor) από το Κέντρο Ζεν του Μιλγουόκι (Milwaukee Zen Center) ενοχλήθηκε από ορισμένα από τα σχόλια που έκανα στο προηγούμενο κείμενό μου για τη γραμμή Σότο του Ζεν (http://en.wikipedia.org/wiki/Soto), οπότε είπα να ξεκαθαρίσω κάπως τα πράγματα. Την αγαπώ τη σχολή Σότο! Μερικοί από τους πιο καλούς μου φίλους είναι από τη σχολή Σότο!

Πέραν της πλάκας, στ’ αλήθεια δεν έχω κανένα σοβαρό πρόβλημα με το σύνολο της σχολής Σότο. Και οι δύο δάσκαλό μου ήταν (και είναι) από τη σχολή Σότο, το ίδιο και η Τόνεν, και τα περισσότερα μέρη στα οποία πάω και μιλάω, σχετίζονται κάπως με την ίδια σχολή. Αν θέλει κανείς να μελετήσει τον Βουδισμό, νομίζω ότι καλά θα κάνει να βρει κάποιον δάσκαλο από τη γενεαλογία αυτή –αν και θα πρέπει επίσης να αναφέρω το Still Point στο Ντιτρόιτ το οποίο συνδέεται με μια κορεάτικη γενεαλογία και είναι ένα καταπληκτικό μέρος.

Πέραν αυτών, υπάρχει ωστόσο μια γιγάντια επιχείρηση στην Ιαπωνία που λέγεται Σότο Σου. Όπως μπορείτε να δείτε στη σελίδα της WikiPedia που αναφέρω παραπάνω, υπάρχουν 14.700 ναοί Σότο με 7 εκατομμύρια πιστούς –μιλάμε για έναν τεράστιο μηχανισμό, με τον οποίο δεν έχω παρά ελάχιστη σχέση, καίτοι είμαι κανονικό μέλος του. Ο Κόμπουν Τσίνο (Kobun Chino), ο δάσκαλος του πρώτου μου δασκάλου, παραιτήθηκε από την οργάνωση (νομίζω) παρότι ο ίδιος του ο αδελφός ήταν κάποτε επικεφαλής της –δεν είμαι 100% σίγουρος για την παραίτηση του Κόμπουν, οπότε αν κάποιος ξέρει, παρακαλώ να με ενημερώσει. Ο δάσκαλός μου, ο Γκούντο Νισιτζίμα, πήρε το χρίσμα από τον τότε επικεφαλής του Σότο Σου (όχι τον αδελφό του Κόμπουν), όμως εξακολουθεί να αποφεύγει κάθε εμπλοκή με την ευρύτερη οργάνωση. Οι μεγάλοι οργανισμοί είναι όλοι λίγο-πολύ το ίδιο –προφανώς κάποιοι είναι πιο κακοί από άλλους και το Σότο Σου κάνει πολύ περισσότερα καλά πράγματα παρά κακά, όμως όπως όλοι οι μεγάλοι οι οργανισμοί, έχει και αυτό την τάση να λειτουργεί σαν μια γιγάντια μηχανή. Και προσωπικά δεν είμαι και μεγάλος φαν της γραφειοκρατίας.

Δεν παρακολουθώ ιδιαίτερα τα τεκταινόμενα και τις εσωτερικές μετακινήσεις στην οργάνωση Σότο, οπότε οι περισσότερες πληροφορίες μου προέρχονται από τις ίδιες Ιντερνετικές πηγές στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι. Όπως έχω πει και άλλοτε, τα πιο πολλά σάιτ που έχω δει στο γουέμπ σχετικά με το Ζεν είναι –θα έλεγα, «σκατά», όμως κρατήθηκα, είδατε πόσο ώριμος είμαι!– ας πούμε χωρίς πολλή ουσία. Όμως πιστεύω ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι καλοί δάσκαλοι δεν είναι γραφιάδες. Και γιατί να είναι; Έχουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα να κάνουν από το να κάθονται και να γράφουν στον υπολογιστή τους και μετά να ξαμολάνε στον κυβερνοχώρο αυτά που έγραψαν.

ΤΕΣΠΑ, ήθελα απλώς να βεβαιωθώ ότι δεν πέρασε η άποψη ότι μισώ όλους τους δασκάλους Σότο που υπάρχουν στον κόσμο. Από την άλλη, μερικές φορές αναρωτιέμαι γιατί οποιοσδήποτε να νοιάζεται για το τι πιστεύω. Αν κάνετε κλικ εδώ, θα δείτε μια φωτογραφία μου από το πάρτι που έκαναν εχτές το βράδυ τα Suicide Girls. Πραγματικά σας νοιάζει αν αυτός ο τύπος σας πει να πάτε στον έναν βουδιστικό ναό ή στον άλλον; Βγείτε έξω, ακούστε τους δασκάλους της περιοχής σας και κρίνετε μόνοι σας.

Μπραντ Ουόρνερ – Τετάρτη 18 Απριλίου 2007

ΥΓ
Τα στοιχεία που δίνει το κείμενο για τους ναούς και τα μέλη του Σότο Σου πιθανότατα έχουν αλλάξει μέσα στα σχεδόν τρία χρόνια που μεσολάβησαν, όμως εξακολουθούν να δίνουν ένα μέτρο της διείσδυσης της οργάνωσης. Για τον Κόμπουν Τσίνο, έναν πολύ ενδιαφέροντα δάσκαλο Ζεν, μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερα εδώ.

No comments: